top of page

העיירה השלווה מרקן – Marken

עודכן: 12 ביוני 2020

מרקן היא עיירה קטנה בחבל ארץ הנקרא ארץ המים השוכן על גדות ימת מרקרמייר (Markermeer) בערך 25 דקות נסיעה מאמסטרדם שהיה כמעט כשמונה מאות שנה אי בודד. ב 1957 נבנתה סוללת האפר (Dijk בהולנדית) שחיברה את האי ליבשה וכך הסתיימה לה תקופה כאי בודד. עם זאת שמרה מרקן על אותנטיות וצביונה העתיק עם בתי העץ הירוקים והשחורים, חלקם קרובים לשפת המים ומוצבים על כלונסאות גבוהות כהגנה מהצפות מים. המגדלור במרקן שנבנה בשנת 1839 נקרא "הסוס של מרקן" הוא סמל המקום, הוא נישא לגובה של 16 מטרים ונמצא בחלק המזרחי של האי.


בין 1927 ל 1932 ניבנה הסכר הסוגר (afsluitdijk) שהפריד בין ים הדרום (Zuiderzee) לים הצפון (Noordzee). הסכר שאורכו 32 ק״מ פתר אמנם את בעיית ההצפות אך דגה לא יכלה להיכנס ולהשריץ במה שהיה מכונה ׳ים הדרום׳, מקצוע הדייג התחסל ברובו ובעקבות זאת תושבים רבים פנו למקצועות אחרים , חלקם עברו להתפרנס מתיירות.



לתיירים שמגיעים עם רכב את הרכב משאירים בכניסה לעיירה בתשלום והטיול עצמו בכפר הוא רגלי. נחמד מאוד להיכנס ולבקר במוזיאון או בבית דייגים טיפוסי, ליהנות מהסמטאות היפות, להיכנס לבית מלאכה לייצור קבקבי עץ, מפעל גבינות קטן, מסעדות, חנויות המזכרות וגם לטייל בנמל. לאוהבי הטבע מומלץ לטייל מסביב לאי (בערך 8 ק"מ כשעתיים הליכה) וליהנות מהטבע הירוק והיפה, לצפות בצמחייה, בעופות ובבעלי החיים בנוף המקסים. אפשר להגיע למרקן גם בעזרת מעבורת היוצאת מהעיירה פולנדם (Volendam) במשך היום או באוטובוס מהתחנה המרכזית באמסטרדם.

מוזיאון מארקן מציג את דרך החיים של המקומיים בשנים הקדומות ומארח תערוכות מתחלפות בעיקר של אומנים הולנדים.



237 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page