top of page

דברים שאסור לעשות באמסטרדם

מיליוני תיירים פוקדים מידיי שנה את אמסטרדם ורובם אם לא כולם מבצעים שלא בכוונה בחופשתם דברים שלא נהוג לעשותם בהולנד. אמנם טעויות אלה כמעט בלתי נמנעות ,אך עם זאת אספנו עבורכם רשימה של כמה מהן שכן קל לזכור ואולי לחסוך ממכם את אי הנעימות בביקור.

· אל תעלו על תחבורה ציבורית ללא הכרטיס שנקרא OV Chip Card – בהולנד חובה לעלות עם כרטיס תחבורה ציבורית שנטען בכסף ואותו אפשר להעביר במכשיר המיועד בכניסה וביציאה של האוטובוס, חשמלית, מטרו או רכבת. את הכרטיסים הללו ניתן להשיג במכונות המפוזרות בעיר ואתם מתכוונים להשתמש הרבה בתחבורה ציבורית אז מומלץ לקנות את הכרטיס החופשי למספר הימים שתרצו (תקף לחשמלית, מטרו ולאוטובוסים בתוך העיר) הקנס על נסיעה ללא כרטיס זה הוא 50 אירו ובתקופת הקורונה חובה לחבוש מסיכת פנים בתחבורה הציבורית אחרת מסתכנים בקנס של 95 אירו.


· כרטיס אשראי או מזומן באמסטרדם? – בשנים האחרונות מספר רב של עסקים הפסיקו לקבל כסף מזומן בהולנד (יותר הגייני ובטוח), חשוב לזכור שגם בתחבורה הציבורית לא ניתן לשלם במזומן. ישנן חנויות קטנות שלא מקבלות כרטיס אשראי ולכן יש צורך לשלם בכרטיס חיוב כמו מאסטרקארד-דיירקט או במזומן.

· תעשו טובה לעצמכם ולסובבים אתכם ואל תשכירו אופניים אם אתם לא יודעים לרכב עליהם! אמנם הרכיבה עשויה להיראות כפעולה שלווה ונינוחה, אך רוכבי האופניים חייבים לציית לחוקי בטיחות תוך שימת לב לדרך. אופניים הם אמצעי התחבורה העיקרי בעיר ומסיבות מובנות רוכבי האופנים המקומיים אינם סלחניים לרכבי אופניים חסרי הניסיון.

· אל תלכו בשבילי האופניים – אמסטרדם מותאמת לתחבורה דו גלגלית ומחוברת ברשת גדולה של שבילי אופניים. למרות ששבילים אלו בדרך כלל מסומנים בבירור, תיירים עדין נוטים להתהלך להם על שבילי האופניים. רוב רוכבי האופניים אמנם יאטו וינסו להימנע מלדרוס אתכם אבל אל תבנו על זה יותר מידיי.


· אל תקנו אופניים ממקור לא רשמי – רב הסיכויים שאופניים שתיקנו ברחוב הם אופניים גנובים וזה נחשב לפשע.

· אל תקנו סמים מסוחרי רחוב – קניית סמים כמו קוקאין או אקסטזי מסוחרי רחוב באמסטרדם הוא דבר בלתי חוקי ומסוכן ביותר. למעשה, היו מספר מקרים של הרעלת סמים מכוונת בעיר במהלך השנים האחרונות של תיירים.

· תשתדלו לא לעשן קנאביס מחוץ לקופישופ – למרות המיתוסים המתמשכים סביב הקאנביס באמסטרדם, מרבית התושבים המקומיים אינם אוהבים את נוכחותו בעיר וצריכתו על פי חוק מוגבלת לקופישופס בעיר. עישון באזורים ללא רישיון הוא למעשה לא חוקי ונחשב כגס רוח להפליא על ידיי מרבית האמסטרדמים.

· אל תשאירו חפצים ללא השגחה - אמסטרדם היא בין המקומות הבטוחים בעולם ואין צורך בדאגה מיותרת אך עם זאת כייסים וגנבים פועלים בעיר, בעיקר במקומות צפופים כגון כיכר הדאם ואזור החלונות האדומים.

· אל תצלמו את הבנות ברחוב החלונות האדומים – אם בכל זאת החלטתם לצלם הנכם מסתכנים בנזק למצלמה העלולה למצוא את סופה בתעלת המים באדיבותו של סרסור או איש הבטחה. אולי עדיף לקנות גלויה או כוס כמזכרת מהביקור ברחוב זה.

· אל תשתינו בתעלות או בכל מקום אחר מלבד אסלה או משתנת רחוב – מלבד שזה לא חוקי וכרוך בקנס במקרה ונתפסתם, קרה לא פעם ולא פעמיים שתיירים שיכורים נפלו לתעלות בזמן שהחזירו את חובם לטבע.


· אל תצפו למסיבות פראיות במשך ימיי השבוע – אמנם אמסטרדם נחשבת כעיר שכיף לבקר בה עם כל החופשיות שמסביב וידועה גם בפסטיבלים ומסיבות שמתקיימות בה אבל רב המועדונים והבארים ישמרו את זה לימיי סוף השבוע וידאגו לאירועים קצת יותר רגועים במשך השבוע.

1,330 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page