top of page

הולנד פלודרלנד מה זה בעצם פולדר?

עודכן: 21 במאי 2022

כחלק מהטיול בהולנד נשמע לא פעם בהסבר לאזור מיובש את המילה פולדר (Polder), האמת זה לא מוזר כי בהולנד ישנם כ 4000 פולדרים שהם בערך חצי מכמות הפולדרים באירופה.

אז מה זה בעצם פולדר?

פולדר הוא אזור אדמה מוקפת סוללות וסכרים. האזור שהיה בעבר מכוסה במים יובש באופן מלאכותי בעזרת מערכות הידראוליות, תחנות רוח וכדומה. זהו בעצם אזור של אדמה שנלקחה מן הים, מאגם או ביצה והוא בעצם שוכן מתחת לגובה פני הים ופעולה זו מכונה גם "כיבוש הים".

דוגמא לאזור פולדר ענק היא המחוז שנקרא פלבולנד (Flevoland) שנמצא בערך 20 דקות נסיעה מאמסטרדם ועליו יש את הערים לייליסטאד (Lelystad) ו אלמרה (Almere), אאוטלט המותגים (Batavia Stad), המסעדה המפורסמת עמי ותמי, כפר הנופש שהישראלים מאוד אוהבים "דה אמהופ" ועוד..

פרויקט אדיר זה של כיבוש המים בפלבולנד החל בשנת 1950 והסתיים ב 1986.

למה בעצם יש צורך בלכבוש את המים? בעבר, כ-20% משטחה של הולנד היה מכוסה במי ים. צפיפות אוכלוסין והצורך בשטחים למחיה וחקלאות (כיום הולנד היא היצואנית מס 3 בעולם של חקלאות) גרם להולנדים לנהל "מלחמות" אין סוף כנגד הים. הצורך בפתרון יסודי וסופי התעצם לאחר האסון שפקד את הולנד ב 1953 שעה שכ-2,000 איש טבעו בשטפונות הים הצפוני.

אמרה הולנדית מפורסמת אומרת "אלוהים ברא את כדור הארץ וההולנדים בראו את הולנד" ולמי שממש רוצה לראות ולשמוע הסבר מעמיק באנגלית מומלץ לצפות בוידאו המצורף


159 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page