top of page

חורינכם Gorinchem - המבצר של הולנד

עודכן: 29 ביולי 2020

חורינכם (מחוז דרום-הולנד) היה מבצר חשוב מאוד בקו המים של הולנד הישנה והולנד החדשה. הוא גם המבצר הגדול ביותר בהולנד שעדין נשמר במלואו. חומות המבצר מקיפים את העיר ומשקיפים במבט מרהיב על הנהרות Linge ו- Merwede.

חורניכם עיר מבצר הולנדי

ההיסטוריה של חורינכם מתחיל כבר במאה ה- 11 כישוב קטן של חקלאים ודייגים על פתח נהר הלינגה. ב 1382 קיבלה חורינכם זכויות של עיר ממשפחת ארקל ששלטו באזור והפכו אותה לבירת ארץ ואן-ארקל.

עם השנים המסחר הלך והתפתח החקלאים החילפו את מוצריהם בשוק עבור סחורות שהיו מיוצרות בעיר - כלי חרס, בגדים, ריהוט, בירה ועוד. בעלי מלאכה אלה היו מאוחדים בגילדות (ארגוני סוחרים ובעלי מלאכה שונים).

בין השנים 1401 – 1412 התחוללו מלחמות בין המדינות הולנד וגלרה (Glere) שנלחמו גם על העיר חורינכם ולאחר שנים של מאבק הצליח הרוזן ויליאם השישי מהולנד לרכוש את העיר.

טירת ארקלס נהרסה אך ביכדי להפגין את כוחם, ההולנדים בנו טירה מרשימה חדשה שנקראת "המגדל הכחול המאוחר". לאחר המצאת אבק השריפה והתותחים, הפכו חומות הערים העתיקות מימיי הביניים לשבריריות והוחלט לחזקם על ידיי בניית סוללה חדשה בעלת 11 בליטות מחומשות וארבעה שערים חדשים. הבנייה החלה בשנת 1584 והושלמה רק בשנת 1642. החומות והסוללות החדשות הרחיבו את שטח העיר מה שגרם להכפלת שטחה והאזור החדש נקרא "העיר החדשה" (ניושטאד). חורינכם נותרה עיר מבצר חשובה בקו המים ההולנדי עד 1967. כיום הוא המבצר האותנטי הגדול ביותר בהולנד.


את מלחמת העולם השנייה חורינכם עברה יחסית בקלות, מספר קטן של פצצות הופלו על העיר אך עובדי כפיה רבים אולצו לעבור ולעבוד בגרמניה.

כ 140 תושבים יהודים נאספו ונלקחו למחנות ריכוז, אחת מהם הייתה אסתר ואן-פריסלנד הידועה בכינוי "אנה פארנק של חורינכם".

כיום (2020) גרים חורינכם כ- 37,000 תושבים.

אז... למה לבקר חורינכם ?

בעיר תוכלו ליהנות ולהתרשם מהנוף ולטייל לאורך החומות עתיקות שהשתמרו המשקיפות על נהר המרבדה.

לאוהבי מסלולי הליכה בטבע או רכיבה על אופנים - העיר שוכנת בין נהרות והיא נקודת מוצא מצוין לטיול.

קניות - בעיר רחובות קניות מודרניים, כדאי לבקר ברחובות Langendijk ו- Burgstraat בהם תמצאו הרבה חניות קטנות, מגניבות ומפתיעות.

המלצת זמן... חורינכם מתאימה לחצי יום טיול (או יותר).


124 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page