top of page

חיטהורן - הונציה של הצפון - Giethoorn

ישוב הולנדי הממוקם בפארק הלאומי Weerribbrn-Wieden במחוז אווראייסל (Overijssel) בה נבנו בתים וחוות על איים קטנים המחוברים על ידיי 170 גשרים מעץ. השם חיטהורן, ניתן על ידי המתיישבים הראשונים, מקורו מחיבור המילים חיט (עז בהולנדית) ו הורן (קרן בהולנדית), חיטהורן – קרני עזים וזאת משום שבתקופה שהגיעו המתיישבים הראשונים נמצאו באזור מספר רב של שלדי עזים.

העיירה שנבנתה בשנת 1230 על ידיי מהגרים ברובם מאזור הים התיכון שקיבלו מהבישוף של אוטרכט את ההסכמה לבניית ישוב באזור ביצות שהיה עשיר באדמת כבול (שיירי צמחים דחוסים המצויים באדמת ביצה ויכולים לשמש כחומר בעירה מצוין).

חיטהורן שנקראת גם "ונציה של הולנד" הפכה בשל יופייה והרוגע שהיא משרה ליעד תיירות פופלרי בהולנד שמושך אליו עשרות אלפיי תיירים כל שנה. בילוי באווירה כפרית, טיול בין התעלות והגשרים בסירת לחישה (סירה בעלת מנוע חשמלי קטן) שניתן להשכיר במקום ו\או הליכה רגלית וליהנות ממראה הגינות והבתים המטופחים.

למי שבחר לקחת שייט עצמאי, המסלול המעגלי מתחיל לאורך תעלות העיירה ומשם יוצאים לאגם יפיפייה עם מספר איים שאפשר לעצור ולעלות על חלקם. אפשר גם להמשיך עם הסירה לאזור טבע יפה ולבסוף חזרה לתעלה הראשית להחזרת הסירה. אין צורך בידע כללי בשייט, הסירות חשמליות ודיי איטיות. אל תתרגשו מתאונות קלות, כולם מתנגשים בכולם עד שמתרגלים להשיט בצורה טובה את הסירה. שימו לב:

  • שמרו ידיים בתוך הסירה בזמן השייט.

  • היזהרו מגשרים נמוכים.

  • עומק המים בחיטהורן הוא מטר אחד (כן גם באגם) אם נופלתם או קפצתם למים, תוכלו פשוט לעמוד.

בחיטהורן תמצאו מספר מוזיאונים קטנים כגון: מוזיאון De Oude Aarde – מוזיאון המציג קריסטלים ואבנים מיוחדות מכל רחבי העולם. מוזיאון Olde Maat Uus – מוזיאון בצורת חווה שמדגימה את צורת החיים באזור מלפני מאות שנים.

בחיטהורן תמצאו מסעדות, בתי הקפה, גלידריות וחנויות מזכרות הפזורים בכפר לאורך התעלות.

איך מגיעים? חיטהורן מרוחקת 121 ק"מ מאמסטרדם בערך כשעה וחצי נסיעה ברכב.

  • בתחבורה ציבורית - קצת מסובך, שילוב של רכבות ואוטובוסים בערך 3 שעות לכיוון אחד.

  • לשכור רכב ולשלב מספר יעדים בדרך.

  • דרכנו, בטיולים יומיים לחיטהורן שאנחנו מוציאים כמעט מידיי יום מאמסטרדם.

זמן מומלץ: ההמלצה שלנו לאלה הרוצים לטייל ולהספיק מספר אתרים בדרך, שעה וחצי שעתיים.

לאלה הרוצים להקדיש את היום רק לחיטהורן, בדרך כלל ארבע חמש שעות ימצאו את העניין. טיול יומי לחיטהורן - אאוטלט המתוגים - זאנסה סכאנס טיול יומי לחיטהורן - אאוטלט המתוגים

393 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page