טליה לבני

31 אוק 20204 דקות

הכירו את האוכל ההולנדי

עודכן ב: 24 נוב 2020

ממיני פנקייק ועד קרוקט ממכונת מטבעות אוטומטית, אמסטרדם מציעה

לתייר הרעב מבחר חוויות קולינריות. אל תחזרו הביתה לפני שניסיתם לפחות אחד מהמאכלים המסורתיים הבאים.


 
ביטרבאלן - Bitterballen

יצאתם לשתות משהו ושכחתם לאכול ארוחת ערב ? הבירה התחילה להשפיע עליכם ואתם מחפשים משהו לאכול בבאר? התשובה היא ביטרבאלן. כדורי בשר קריספיים מטוגנים בשמן עמוק המוגשים עם חרדל -החטיפים האולטימטיביים בפאבים הולנדיים .


 
סטרופוואל - Stroopwafel

אם בא לכם לפנק את עצמכם לפחות במשהו מתוק אחד תבחרו בסטרופוואל (Stroopwafel) - שני וופלים דקים דבוקים אחד לשני עם שכבת סירופ קרמל חם. הגרסה הטעימה ביותר מוגשת חמה וניתן להשיגה בשווקי רחוב או במאפיות עם תוספות כגון שוקולד וסוכריות.
 

צ'יפס הולנדי עבה - Patat

הוא לא כמו כל צ'יפס – תסמכו עלינו . הצ'יפס מכונה בהולנדית פאטאט או פריטס ומגיע רותח בתוך קונוס מנייר עם מספר סוגי רטבים . נסו את ה" פאטאט אורלוח " ("צ'יפס מלחמה" עם רוטב בוטנים, מיונז ובצל קצוץ) או את " הפאטאט ספסייאל ("הצ'יפס המיוחד" עם רוטב קארי קטשופ, מיונז ובצל קצוץ)

פנקייקים הולנדיים - Pannenkoek

שלא כמו הגרסה האמריקאית העבה והאוורירית , הפנקייקים ההולנדים הם דקים כמו קרפ עם שטח פנים גדול יותר לתוספות מגוונות, פירות , סירופים וגם גבינה ובייקון.

יינבר - Jenever

לא מאכל אבל עדיין בעל חשיבות בגסטרונומיה ההולנדית הוא היינבר, הפרקורסור של הג'ין. האלכוהול המזוקק מגרגירי הערער (Juniper) הוא בעל טעם מלטי (מתקתק-מר) הדומה לוויסקי , המשקה שימש בעבר למטרות רפואיות עד שהפך לאחד מהמשקאות המזוהים עם הולנד.

מוגש בכוס בצורת טוליפ, לעיתים יחד עם בירה -שילוב המכונה Kopstootje שפירושו " נגיחה".

פאי תפוחים - Appletaart

אין צורך בסיבה לאכילת פיסת פאי תפוחים מנחמת..

הגרסה ההולנדית עשויה עם קינמון, צימוקים ומוגשת עם המון קצפת. למרות שכמעט כל המסעדות מגישות פאי תפוחים, בית הקפה winkel 43 שבשכונת היורדאן מגיש את אחת הטובות.

הרינג - Haring

הרינג נע נשמע אולי קצת מגעיל למרובעים שביננו אך כל מבקר באמסטרדם צריך לנסות . תוכלו לאתר דוכני ההרינג בכל העיר, ההולנדים בולעים אותו בשלמותו כאשר הם אוחזים בזנבו אבל ניתן לבקש “broodje haring " לקבלת הדג בתוך לחמנייה עם מלפפון חמוץ ובצל.

הזמן הטוב ביותר לנסות הרינג הוא בין מאי ליולי כשאומרים שהוא במצבו המתוק ביותר .

קיבלינג - Kibbeling

אם אתם לא מרגישים אמיצים מספיק לנסות את ההרינג הנע תוכלו לקבל את מנת הדג שלכם גם מהקיבלינג . חתיכות דג לבן ( דג בקלה) מטוגנות בשמן עמוק. הם טעימים לא פחות ממה שהם נראים ומוגשים בתופסת רוטב מיונז עשבי טיבול ולימון. נסו אותו חם וטרי מדוכן בשוק או ברחוב.

קרוקט מאוטומט מכירה - Kroketten

כאן אנו לא מדברים על מאכלים סטנדרטיים של משלן, אבל הקרוקטים ממכונות האוטומט נכנסים לרשימה הזו על בסיס חדשנות בלבד.
 
מדובר בקציץ מגולגל מתערובת של קמח ומים ובשר או מבשר בלבד, מצופה בפירורי לחם בטיגון עמוק עד לקבלת ציפוי קריספי ששומר על מרקם נימוח במיוחד.

היכנסו לכל FEBO ותראו מגוון חטיפים חמים כולל המבורגרים, קרוקטים Kroketten) ) ופריקאנדל(Frikandel) מוצגים מאחורי דלתות זכוכית. הכניסו כמה מטבעות לחריץ ו.. וואלה – ארוחת הערב מוגשת!

Oliebollen - הוליבולן

פירוש המילה פשוטה כמשמעה היא "כדורי שמן" אך אל תתנו לזה לדחות אתכם. אלה הן כופתאות מתוקות מטוגנות בשמן עמוק ( המכילות לעיתים צימוקים) ומאובקות באבקת סוכר, והן כל כך טעימות שהן נמכרות רק בערב הניו-איר, רגע לפני דיאטת ינואר.

גבינות הולנדיות - Kaas

גבינות הן עסק גדול בהולנד, אז אל תחזרו הביתה בלי לבקר באחת מחנויות הגבינה או השווקים הרבים של אמסטרדם ולטעות כמה גבינות חאודה, גבינת עיזים, או מאסדאמר.

להיכרות עם הגבינות ההולנדיות הפופולאריות ביותר ,עצרו ליד אחת מחנויות הגבינות של הנרי וויליג (בטיולים שלנו ניקח אתכם לחוות הגבינות שלהם) , בקרו בחדר הטעימות של רייפנאייר לטעימה מקצועית מודרכת של הגבינה

Poffertjes - פנקייקים קטנים

העננים הרכים והקטנים האלה מוגשים במסעדות ובתי פנקייק בכל אמסטרדם. מוגשים עם טיפה חמאה ואבקת סוכר מממממ רגע של נחת ..

Ontbijtkoek - עוגת ארוחת הבוקר

עוגת הג'ינג'ר הטעימה הזו נמכרת בכיכרות פירוש שמה המילולי הוא " עוגת ארוחת הבוקר" אם כי היא יכולה להשתלב בכל שעה ביום . מורחים עליה מעט חמאה לשיבוח הטעם.

Stamppot - סטאמפוט

הסטאמפפוט הוא אוכל הקומפורט ההולנדי האולטימטיבי לערבי החורף .

תבשיל מסורתי זה מתורגם ל" מחית בסיר" וכולל תפוחי אדמה מרוסקים עם ירקות כמו גזר, כרוב כבוש , בצל וכרוב קייל ומוגש בדרך כלל עם נקנקייה עסיסית גדולה.

ליקריש – Drop

אכילת ליקריש בהולנד היא בילוי לאומי – למעשה המדינה מתהדרת בצריכה הגבוהה ביותר לנפש של הממתק בעולם כולו . אבל אם מישהו בהולנד יציע לך קצת Drop נא להיזהר – הם ממכרים .. יש דרופ מתוק ויש גם גרסה מלוחה.

Ertwensoep - מרק אפונה

הגרסה של הולנד למרק אפונה היא תבשיל סמיך של אפונה מפוצלת, סלרי, בצל כרישה וחתיכות נקניק ( בדרך כלל חזיר) . נצרך באופן נרחב בכל רחבי הולנד ומוגש באופן מסורתי במסעדות .

Indonesian Rijsttafel - שולחן אינדוזי

את ההשפעה האינדונזית החזקה על תרבות האוכל באמסטרדם ניתן לחוש ולהריח בכל רחבי העיר ואף סיור קולינרי לא יהיה שלם לחלוטין ללא ביקור במסעדה אינדונזית. הזמינו רייסטטאפל ( שולחן אורז ) לחווה האינדית -הולנדית אמיתית. תערובת של מנות קטנות מכל רחבי איי התבלינים, שהתפתחה בתקופת הקולוניזציה ההולנדית במטרה לאפשר למושבות לטעום מנות מרחבי אינדונזיה.

Tompouce - טום פוס

ככל הנראה נקרא על שמו של גמד שהופיע וזה היה שם הבמה שלו "טום פוס". מאפה מלבני מלא קרם עם שכבת ציפוי עליונה של סוכר ורוד , אם כי בשנים האחרונות הציפוי הוורוד הפך לכתום בוהק סביב יום המלך בסוף אפריל.
 

    7770
    9